.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بشر اوليه در استان گيلان سکونت داشته است
بر اساس شواهد بدست آمده بشر اوليه در دوره پارينه سنگي در مسير مهاجرت خود از آفريقا، در استان گيلان سكونت داشته است.اين آثار مربوط به بيش از صد هزار سال پيش ...
بشر اوليه در استان گيلان سکونت داشته است

بر اساس شواهد بدست آمده از بررسي هاي هيئت مشترک ايران و کره بشر اوليه در دوره پارينه سنگي در مسير مهاجرت خود از آفريقا، در استان گيلان سکونت داشته است.
مهندس محمد حسين مهدي پور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گيلان ضمن اعلام اين مطلب در گفتگو با ايسنا اظهار داشت: با توجه به هماهنگي هاي انجام شده در سال 85 با پژوهشکده باستان شناسي ميراث فرهنگي و پرفسور «ليدونگ بي» رئيس موزه ملي کره و عضو هيئت علمي دانشگاه هاينانگ سئول مقرر شد مجموعه اي از فعاليت هاي بررسي و شناسي در خصوص آثار به جاي مانده از دوره پارينه سنگي مربوط به بيش از صد هزار سال پيش در استان گيلان انجام شود.
وي افزود: با توجه به اين نظريه که بشر اوليه از افريقا و ايران به سمت سرزمين هاي شرقي حرکت کرده است، مي توانيم به صحت اين نظريه با بررسي وشناسايي آثار و شواهد آن پي ببريم.
مهدي پور ادامه داد: لذا اين برنامه ها با اين هدف از اول تير ماه سال جاري به سرپرستي محمد رضا باقريان کارشناسي ارشد هيئت ايراني و باستان شناسي پرفسور «ليدونگ بي» سرپرست هيئت کره اي آغاز شد وي گفت: با توجه به بررسي هاي انجام شده اين نظريه تاييد شده و آثار و شواهد مربوط به دوران پارينه سنگي و ابزار آن بدست آمده است که نشاندهنده اين بود که بشر اوليه در مسير مهاجرت خود در استان گيلان سکونت داشته است.
مهدي پور با اشاره به برنامه هاي آينده اين هيئت در استان گيلان افزود: اين هيئت 15 نفره متشکل از 9 کره اي و 6 ايراني فعاليت هاي خود را در آينده در سطوح وسيع تري ادامه خواهند داد و در لايه هاي ديگر ديلمان و رودبار بيشتر مورد مطالعه قرار مي گيرند و مناطق پايلوت اين نظريه بررسي مي شود. وي تصريح کرد: اين برنامه ها طي 20،10،5 سال به صورت کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت طراحي شده است و اميدواريم نتايج اين موضوع براي استان گيلان و کشور مورد بهره برداري جامع علمي و پژوهشي قرار گيرد.
محمدرضا باقريان کارشناس ارشد باستان شناسي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گيلان و سرپرست ايراني هيئت ايران و کره در خصوص دستاوردهاي اين هيئت پس از پايان فصل اول بررسي و شناسايي دوران پارينه سنگي در استان گيلان به ايسنا گفت: فصل اول کار ميداني اين طرح مربوط به آثار اين دوران و با عنوان بررسي آثار دوره سنگ در گيلان به پايان رسيده است.
وي افزود: 4 شهرستان رودبار، سياهکل، املش و رودسر مورد مطالعه قرار گرفت و سايت هاي متعددي شامل 15 غار، 2 پناهگاه سنگي و 3 سايت فضاي باز مربوط به پارينه سنگي مورد مطالعه قرار گرفته است و نتايج حاصله مورد توجه بوده و ادامه بررسي ها در فصول بعد انجام مي شود. محمد رضا باقريان در خصوص آثار و اشياء بدست آمده در اين برنامه گفت: يک شي برنده جزء ابزار سنگي با قدمت بيش از صد هزار سال مربوط به دوران موسترين و فسيل حيواني با قدمت بيش از ابزار سنگي بدست آمده يافت شده است.
وي يادآور شد: سنت ابزار سازي در دوره پارينه سنگي متعدد بوده که قديمي ترين نوع آشولين مي باشد و نوع جديدتر آن موسوم به موسترين است که قدمت آن بالاي 100 هزار سال مي باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 5.143 seconds.